Author Archive

My Day: 1211

Photobucket

S T A C K S . . . of mail.

I never read my mail. That has to change. See that stack of mail.. I’m throwing it away. I let those file and documents sit . To the point where I ain’t even havin it. So I’ll do my self a favor and take a glance.. on the shxt load of oppurtunities I have missed. And while I dwell on my mistakes of the past.. I’ll make sure that they are lesson’s for stress prevention in the future.

holla. I just attempted to be doctor seuss right there.. off the dome. Anyways. That stack of mail. from 2010.. is what I’ll be catering to after my business on the computer is over.

It’s weird to me how I recieve mail. I feel old. It’s not that good kind of old either.. it’s the damn.. that’s gross typa old. However.. business is business.. so I’mma handle it.. yknawimsayin.

My day went rather smoothe. I broke bread on the dollar spot at target. I copped my niecy some elephant slippers. Hella cute. and I got new socks. Big Whoop !  Then I took a nap at South City. Went home and handled more bidness. I ain’t cup cakin tonight, but ya girl ain’t trippin. so yeah. . . 

K A G E  /  I wonder who that is… 

Photo Taken at the Target parking lot. homie.

Photobucket

-Clai5re

New Years 2011

Photobucket
This is the first picture of the year that I took with my cellular phone. It’s rather intrigueing isn’t it ? shooot. I think so. Two toilets in one bathroom. . . It’s a Filipino house hold, too. I thought that they only have these things in French homes. I guess not.

* I spy a tabot. yee!

Anywhom . New Years Eve was spent cup caking. Not complaining at all. I missed the count down. and I missed all these parties, but it’s okay. Atleast I got my rest… and I’m not gonna sit here and act like I don’t need sleep, cause trust me . I’m going to be begging for as much sleep as possible. I’m a nap taker. However.. things may change.

So. yeah. New Year’s Eve was chill. The next day I got dropped off at home and then I got ready and I went to my “cousins” house and I kicked it with family who I haven’t seen in 2 + years. It was rather refreshing. Some of the cousins and I went to go to quicklys and Gela hella got me stuck on Jasmine milk tea with Magic Jelly. YUM !

So New Year.. New Resolutions.. na.. Forget a new years resolution… I’m just gonna keep on reaching out for my goals and keep on making my dreams happen, continue to learn, be a do gooder. yada yada yada…

Hm. Anywho Anywho.. Chinese New Years.. Year of the Rabbit.. I’d like to learn more about that. Yeaawww….

Photobucket

Claireezzy

Photobucket
Thursday.. October 7, 2010
Went like this. So I got up and I went to math class and then I went to kick it in the APASS office. then I went to class and took a midterm and went home.. I ate hella good. I think I had me some salad and six miniature tacos. Then I took a nap, woke up and went to class. Met up with Roel and NJ at the student lounge and played hackey sack with these dudes named Mick and Zen and then we went to class. took another midterm and then we had a debate about imperialism or capitalism my group was Anti. Went home right after class and I cleaned my room, and went to sleep.

Photobucket

Claireezzy

Photobucket
October 6, 2010
Yesterday I got up early.. for math -_- Ugh, I’d rather start my day kicking ass than learning math, but a girl’s gotta do what a girls gotta do. So I went to math and I took a placement test, and I really suck at math, I got my results right away, but atleast I’m taking this time to improve… UGH. *the school system failed me.. again.. when it came to preparing me for thangs..* Anyways, After math I went to the S3 to kick it, I met two new dudes named Marcos and Drew, and this dude named Carlos too ! and then I was choppin it up with Andrew and Carmela helped me a lot with the assist.org. thing. I copped a bagel .. with capers.. lol from the cafe. I asked Carmela to try it, and tell me what it was, and she hit that thing on the spot ! lol. So I went to my appointment with a career counselor and she told me to go on the website Eureka.org.. and she showed me a lot of things.. on there.. and yeah.. I gotta hop on that.. and start exploring. And then I left and I saw Yohan on the way to the FCC, but instead when I said wassup he kinda kidnapped me and took me along for lunch.. I wasn’t trippin haha I had time, so we chopped it up at some cafe thing and then yeah.. we kicked it on the couch and I met his friends..Tommy and Scott. They looked like some cool guys with their skateboards, tats, and cigs. I’m not being sarcastic. Then we both had to cut out, said bye. Then I made my way to FCC and I helped out a little bit with Kabataan and participated in the Philippine History ED Kuya Jun and Ate Lyra put on for the Bal students, and my group was with Alissa and Critell and we did our presentation on P.I history in the 1960’s. Then I had to leave early, I went home and I changed into a work fit, went to work. On my way to work I caught the bart with this girl I met from Power to the Peaceful her name is Mariya she’s sick.. a female who skateboardsyou don’t see that alot.. and so we were chilin and choppin it up on the ride. Then dipped. Bought two dougnuts, I ate one and gave the other to this dude who looked hungry. Attended the career workshop about this Chef from Cordon Bleau university.. and Idk… He was cool, I respect him and some of the things he does, but I don’t know why but for some reason he really got on my nerves. ugh. The second lady who came in for the workshop was from the company Cisco and she marketed the camera iFlips and she was nicer, but I felt like I kind of gave her a tough time when it came to asking about her salary in comparison to the young people who put together those cam corders in the factory. But overall she explained how when she visited the factory she was nervous about the working conditions her self but she said that the workers were happy and comfortable.. I guess…. After the work shop I was helping Leha decide on what she should get for her tat, then I dipped went home.. took a shower and all that.. and I knocked out.. I couldn’t help it.

Loookie.. My home girl got Watermelon nayooos
Photobucket

Claireezzy

It’s been five years since I have last blogged and so like.. wow.. Time goes by quick. I try to blog and document my everyday life, but.. it gets hard. Here is my brief fillers of my five day report.
Photobucket
Attended a PEACE meeting and I shared an interesting after noon with a fellow member of the PEACE club. lol So .. this dude was getting to know me.. and he had me laughing for a good amount of the time I was kicking it with him. And I shook on a bet with him.. that if I lost this game that we were going to play on the bus.. that I would have to be his girlfriend.. and I’m no one’s girlfriend so it’s obvious who won.
Came up with a last minute show to do on my homie’s band known as the BOONDOCKS which will be aired on October 12, 2010 . I have a week of planning and I hope things go well. Left the office and got swooped up by my open mic partna Noelle ! and her broham. We both said our poems, and I hella loved Noelle’s poem, she wrote her piece about the CITY.. the beautiful city we live in known as San Francisco.. when she read her poem.. some parts brought back my early child hood memories of the Excelsior ! dang.. Fast life.. time goes by quick. After the Open Mic I went home early like a good girl.
Photobucket
Kuya Ant beat rockin the mic !
On Saturday..
I went to Muay Thai Training or lessons.
I went home and showered. and I can’t remember what I did.
I’m just pretty sure I ate this bad boy. Mama knows me best.
Photobucket

SUNDAY.
I picked up some lumpia and I dropped it off at Douglass playground for my hmie girl’s fundraising event. (= and then I made my way to the job place, but then I got a call that work was canceled.. so I went home instead and I saw a good friend out of no where. Hmm it was a trip because .. I talked to him on the phone .. and opened up about hella things. and then I see him out of no where…. Idk .. I just thought that was a trip. Then I stayed home.. and I got a call from Cameron and he swooped me up and we got some coffee with Damaree and then we got Andrew. Real Quick this is areminder that I would like to get to know more about this woman’s life.
Photobucket
and we went to 88 rice bowl and then we went to swoop up Uncle Skeezy and Temba and posted up at Bernal heights.. out the cuts ! lol
Photobucket

After Bernal Heights, Cameron and Andrew left.. while I was with the rest of the gang and my Auntie Katy ! hay hay.. So we made our way to DNA lounge where the Battle of the bands was being hosted at. of course they would save the best band for last.. my men in BOONDOCK SQUAD ! wassup ? Wass cracckin? wass cookin? Wass good? what do u know about them, though? They take ya perspective of rock.. and flip it unya.’ feel me. I don’t know if they won this round yet or not.. but if they didn’t well…. there is always next time.. and that most definately will not end their journey of rockin out.. TRUST.
Photobucket
Photobucket
Oh yeah also on Sunday.. I got my nails done for the first time.. well thats a lie I got my nails done before.. but.. I didn’t like that acrylic.. because it hurt.. and I havent gotten my nails all fancy.. since.. my brothers wedding back in freshman year.. anyways.. my home girl nicole did them I was her test animal.. I gave her permission to practice on me when it came to finger painting.. and not gonna lie I have a whole new perspective on Nail Art.. and. that is because Nails.. are a form of art.. Amen. I don’t care what you think.. but.. you have to see the things and designs girls can come up with on nails.. its dope. so quit hatin.. I can’t even look at nails as a form of make up anymore ! Nail polish.. is like chapstick.. to me.. sort of kind of ish ish.
Photobucket
Monday
Lets see.. yesterday I went to work and I was super tired because of the night before. Then I went home. I took the best nap of my life.. and I woke up feeling super good. so good I wasn’t convinced that I was awake. So I took a picture to see if I acutally looked happy.. and too see if I wasn’t dreaming.. and if the picture of me looking happy was still there.. that was the best nap yet.
and ta effin da. Claire after a nap.. tryna get a snack
Photobucket
And so Today.. is Tuesday
and I had a productive day. I planned out my day the night before.. and im not quite done with everything on my to do list, but things come up and I accept that but I’m gonna do and try my best to get as musch things accomplished as possible. and so like..
what I did today. I went to my first day of math calss and then I went to eat me some cup of noodles. I went to class … and then I studied for mid terms and I took a walk with my home girl to the bart. and I went to work.. luckily I bought a transfer or else I wouldve got written up by a cop.. ugh and then I went to work. and I was locked out and so I was chillin and then I migrated to a cafe and did some homework. btw I enjoyed a vietnamese sandwhich and some yogurt today. Then I went to the office and took a quick nap. and I worked on the video. made my way to the studio.. found out that there wasnt a show today so I went home with the band. (= hip hip horray. (=

Claireezzy

Photobucket
M O N D A Y
September 27, 2010 I scheduled an appointment to meet with a counselor. I left, went home, stayed home cleaned my room, and I stumbled upon an old note.. and more old notes.. and more.. that kept reminding me of memories.. and it tripped me out about how LIFE.. is measured by time… and time goes by fast.. meaning.. Life goes on.. and I keep growing.. etc.. And It it me that.. I was in Love.. a year ago.. and it trips me out.. how a year later.. I’m now transitioning into Hate.. HAHA jk. I don’t hate on anyone, how ever.. I do move on.. and sometimes I have a habit of excluding you, and pretending that your history does not exsist on my time line.. lol. That’s a bad habit, but that’s one way of looking at how I move on. Just get this tho.. I remember a lot of things. So even though I may act like I never met you.. trust.. I remember, amen.
T U E S D A Y
Photobucket
September 28, 2010
Tuesday I went to my Muay Thai class in the morning, and I went to my mom’s ate breakfast. Dad dropped me off, went to class in the library had a substitute. Goofed off, and did my work. Then I went straight home took a shower, and picked up my cousins and auntie from the airport. Dropped them off at the hotel with my dad, and I learned that I know how to take the freeway! Sweet. Then I went to work, copped some earrings and chicken on the way. Attended the Chase workshop, went home. Got ready and went to eat at the Burger Joint at Macy’s Union Square with my cousins and the family. I had a Nutella Milk shake. It was BOMB. Then I went home.. and zippped through to the bedroom and knocked.
W E D N E S D A Y
Photobucket
Today I had a tough time with Muay Thai.. but it was crackin! After training I went to the mom’s got some Sabao.. left.. Say Kuya Jmyck and went home.. the bus broke down so the driver hooked up the transfers. Went home.. showered. went to FCC studied.. Ate Elaine and Kuya Jun helped me out a lot. Sorak Swooped me up.. we ate pho.. and we watched Resident Evil in 3D. Dude.. I noticed that I have always been a fan of Resident Evil.. Back when it wasn’t even a movie.. it was just a game for playstation.. the old school gray console yo!! wow.

Claireezzy

Photobucket
F R I D A Y
September 24, 2010 started my day with my muay thai class. After class I went to my mom’s store and I ate some breakfast, than I stopped over to my homie Chris’s house and kicked it in his back yard enjoyed the sun for a minute. Then I walked home. Got home and I was chillin. Got a call from the homie AJ and he came through to the house out the cuts with Leon and Lynn and we watched a horror film called “Devil” it wasn’t that scary.. Being in CAST made me feel better about watching scary movies. lol. Then Leon dropped me off and I went to work on this really hot day. BIG THANK YOU TO LEHA AND MARA for doing my MAKEUP. (= ( I like it so much I took a pic with both of them and set it as my default on facebook.) Then Sorak picked me up and we went to Gellert park in Daly City for our friend Diane’s 18th birthday party. The party was nice, her family was there, her ten year old cousin sang a Christina Aguilara song for her. I thought that was adorable and sweet. Then I said an unexpected speech for her, because I was her unexpected candle, but anything for the birthday girl though. It’s all love.
Photobucket
Then Sorak and I left early, because I had to go to set up for a wedding reception really early in the morning. Although instead of taking me home, we ended up checking out the view at twin peaks, and the weather was dope!

Photobucket

S A T U R D A Y
Photobucket

September 25, 2010.. I woke up and I got ready asap. It’s the first time in a long time I curled my hair ! Then Kuya JR swooped me up and we caught up a bit here and there. Then we arrived at Ant and Kerri’s bahay and packed the car with wedding reception materials. Then Kuya JR and I got some breakfast at Quizno’s and we sat down and talked, and made our way to Lake Merrit where the event took place.
Photobucket
OMG. the weather was crucial and hot yo. Oakland sun.. Oakland weather.. man.. it was beautiful, but it got a girl fried ! Anyways, I was taking orders from Chrisha and helping out with what needed to get done. Team work yo! But of course.. what chu expect out of a community organizers.. wedding.. of course its gonna be neat. Anyways on break Kuya JR and Chrisha and I went to BakeSale Betty’s a cuddy spot on Grand Ave. in Oakland. That place had some crackin pie and sandwhiches.. I REALLLY WOULD LOVE TO GO BACK THERE. PUHLEEEZE ! lol So we went back to set up and the florist came.. the guest came.. the entourage came.. last but not least the couple came through and they were rolin in a clean whip too ! Then I served the food.. Met some really dope people ! Such as Erica Benton.. lol youtube her music, she’s sick. I like her song.. Much to do. That’s my hit. Anyways.. I chopped it up.. Danced.. Ate good.. Went home. and slept good.
S U N D A Y
Photobucket
September 26, 2010 went down like this.. okay so I woke up and I was being Ms. Lazy. Until I had to go to work. At work I teamed up with Ziante and Andrew and we documented footage and did an interview til my battery died at the Folsom Leather festival. WOW. That is all I would like to say. (= HINT: naked people . After work I went home and I get a call from my dear friend Cameron who came down from Sac to spend time with the dysfunctional family we have. SUNDAY night.. is a night to remember.. Cameron, Damaree, Marilyn, Grace, Alex, Temba and I.. HAVE A NIGHT TO REMEMBER FOR EVER..
This is the night I first met Grace Temba and Alex, and it is truly a NIGHT TO REMEMBER. Anyways.. Cameron Slept over again! <3 Then we just showered seperately.. of course.. and then he dropped me off at CCSF. Where I set an appoint ment up.. anyways.. thats not the weekend anymore. So.. Tune in for the next blog entry